Sprekers retail connected

René Repko – Keynote spreker
René Repko is één van Nederlands bekendste retailmarketeers. Met meer dan twintig jaar ervaring heeft hij bij leidende merken als Albert Heijn, HEMA, Sligro, Rituals en Action de marketing ingrijpend verbeterd. Aan de hand van simpele en duidelijke inzichten spreekt Repko met passie over klantvoorkeur, merken en onderscheidend vermogen. Hij gebruikt daarbij Nederlandse en internationale cases en lardeert dat met simpele modellen en inzichten. Veel merken en formules beven op hun grondvesten omdat er massale verschuiving is naar digitale kanalen, actuele strategieën maken niet meer het verschil. Obsessief wordt er gezocht naar de ultieme formule die naar een groter marktaandeel leidt. Hij laat zien waar de ruimte zit versus de leidende en dominante platforms. En of er nog wel ruimte is…. René Repko creëert een nieuw en sterk perspectief. Hij gebruikt zijn internationale ervaring om duidelijk te maken dat winnende marketing minder ingewikkeld is dan het lijkt, maar wel wat lef vergt.

Annemarie van Campen – Dagvoorzitter
Energiek, enthousiast, deskundig en een autoriteit op het podium zijn de kenmerken die Annemarie van Campen als vrouwelijke dagvoorzitter goed beschrijven. Ze tovert een lach op het gezicht, zorgt dat sprekers en publiek volop met elkaar in contact staan en dat bezoekers nog lang napraten.
Annemarie heeft een voorliefde voor digitalisering en online communicatie. Haar inhoudelijke kennis blijft op pijl door haar rol als projectmanager digitale transformatie. De afgelopen jaren leidde ze succesvolle online projecten voor de overheid en commerciële organisaties. De combinatie met haar werk als presentator en dagvoorzitter zijn voor haar ideaal. Inhoud, entertainment en interactie komen op een prachtige wijze samen.

Robin Gerk – Retail Director NL bij IRI Worldwide
IRI Worldwide combineert data met voorspellende analyses om klanten inzichten te bieden voor de groei van hun bedrijf. Zij doen dit voor ’s werelds toonaangevende CPG, Retail en Health & Beauty bedrijven. Robin Gerk laat zien hoe Big Data, analyses en inzichten kansen bieden voor het promotieproces.

Hans Bos – National Technology Officer Microsoft
Hans Bos focust op de belangrijkste technologische trends voor de komende jaren. Wat betekenen die trends voor de manier waarop organisaties in de toekomst waarde zullen toevoegen. Hoe kunnen de technologische mogelijkheden van o.a. Big Data en AI retailers helpen bij hun groei, hun processen verbeteren en kansen bieden om te vernieuwen.

Jeanine Holscher – CEO Big Bazar
De discountketen Big Bazar bestaat sinds 2007 en is in de afgelopen jaren in hoog tempo uitgegroeid tot een discountformule met nagenoeg landelijke dekking in Nederland en een aantal winkels in België. De missie van Big Bazar is “het dagelijks leven goedkoper, makkelijker en leuker maken”.
Big Bazar biedt BIJZONDER VEEL artikelen onder een dak. En elke week is er nieuw aanbod. De artikelen zijn euro’s goedkoper dan bij supermarkten, drogisterijen en speciaalzaken. Niet zomaar goedkoop, BIZAR GOEDKOOP!
Sinds 2018 zijn zowel het nieuwe magazijn bij Bakker Logistiek als het nieuwe ICT systeem Microsoft Dynamics 365 in gebruik genomen. Welke invloed dit heeft op de dagelijkse processen en met name op het promotieproces kan Jeanine uitleggen in de paneldiscussie.

Peter Paul Kleinbussink – Directeur Intratuin
Intratuin wil mensen dichter bij een natuurlijke manier van leven brengen. Dit doen ze door op het juiste moment te inspireren met de juiste producten, vers en actueel. Vanuit een natuurlijk enthousiasme en vakmanschap.

Theo Koomen – Directeur Lucardi
Bij Lucardi Juwelier vind je altijd een mooi sieraad of horloge voor elk budget. Lucardi Juwelier is een landelijke keten met bijna 100 uitnodigende, overzichtelijke winkels boordevol aanbiedingen en met het meest modieuze aanbod. Hoe kijken zij bijvoorbeeld aan tegen het promotieproces dat piekmomenten kent tegen de feestdagen.

Olaf Zwijnenburg – Sectorspecialist Retail & Wholesale van Rabobank Nederland
Olaf wil ondernemers laten acteren om te renderen. Als ervaren en ondernemende OmniChannel Retailer is hij als directeur verantwoordelijk en betrokken geweest bij grote transities van internationale retailers en merken. Hij begrijpt de uitdagingen en spreekt de taal van de retailer. Olaf geeft klanten en Rabobank richting in de uitdagende retail- en groothandelssector over hoe om te gaan met de fundamentele veranderingen in consumentengedrag, demografie, concurrentie en technologie.

Peter Reddering – Lecturer Beeckestijn Business School en Adviseur datadriven marketing Cmotions
Peter is een breed georiënteerde adviseur bij Cmotions met ruime ervaring in CRM, multichannel, online en e-commerce en datagedreven werken. Hij helpt klanten met het ontwikkelen van succesvolle multichannel strategieën en het optimaliseren van klantrelaties en marketinginzet op basis van feiten en inzichten.
Peter studeerde Marketing. Naast zijn werk als adviseur is hij Lecturer Digital Marketing op Beeckestijn Business School, geeft hij lezingen en coacht startende ondernemers.
Hij vervulde in het verleden diverse advies- en managementrollen binnen o.a. Ordina, Clockwork en online retailer kleertjes.com. Hij heeft daarbij vele bedrijven in retail, finance telecom en industry geholpen bij het ontwikkelen en inrichten van hun online en klantgerichte activiteiten. Zijn inspanningen richten zich er altijd op blije klanten te maken, om op die manier lange termijn bestaansrecht voor bedrijven te realiseren. In retail werkte hij onder andere voor bedrijven als Wehkamp, IKEA, Vakantieveilingen, Conrad Electronics en Jumbo Supermarkten.
Door zijn diverse ervaringen en denken en doen mentaliteit blijft het niet bij conceptuele verhalen maar ook vooral inspirerende en toepasbare inzichten uit de praktijk.