Het betalingsverkeer van retailbedrijven is in complexiteit toegenomen. Waren er eerst alleen betalingen van winkelende bezoekers en van leveranciers, nu biedt u uw producten ook aan op diverse online kanalen. Uw webshop is een belangrijk kanaal, maar de producten worden ook via resellers en op marktplaatsen aangeboden. Klant- en leveranciersbetalingen stromen dan ook via verschillende wegen uw organisatie in en uit. Hoe volg je dit betalingsverkeer nog op een efficiënte en nauwkeurige manier?  

Tijdrovend proces 

In- en uitgaande facturen kosten de financiële administratie veel tijd. Daarnaast gaat er erg veel tijd zitten in het koppelen van een banktransactie aan de juiste leverancier of reseller. Door automatische incasso’s is het betalingsverkeer eenvoudiger geworden, maar de financiële administratie heeft wel te maken met geweigerde of teruggeboekte incasso’s. Het compleet verwerken van banktransacties, inclusief het afletteren van betalingen met openstaande posten is een tijdrovend proces

Geautomatiseerde verwerking

Hoe mooi zou het zijn de financiële administratie ondersteund zou worden door een intelligent systeem? Die mogelijkheid is er. Extended Banking is een met Microsoft Dynamics 365/AX geïntegreerde oplossing voor snelle geautomatiseerde verwerking van banktransacties en storneringen. Extended Banking leest transacties zonder menselijke tussenkomst in en verwerkt deze. Efficiënt en nauwkeurig. Gedurende het hele proces zijn er minder handmatige handelingen nodig. Hierdoor is de administratie altijd up-to-date en is er minder kans op fouten in de mutaties. Het systeem matcht de binnengekomen facturen automatisch aan een relatie uit het systeem. Het is daarbij zelflerend: het systeem wordt verrijkt met nieuw binnengekomen informatie over relaties, waardoor het matchingproces steeds beter verloopt en er minder uitval is door niet-verwerkte of geweigerde transacties is.

Tijdbesparing

Het resultaat? Een snellere verwerking van klant- en leveranciersbetalingen en daarmee een verhoogde productiviteit en een forse tijdsbesparing in de financiële administratie. Wilt u uw financiële collega’s ook een oplossing bieden die het betalingsverkeer in Microsoft Dynamics 365 verder stroomlijnt? Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden van Extended Banking van GreatCircle. Neem contact met ons op om een afspraak te maken. U kunt ook ons webinar bekijken of de productsheet over Extended Banking downloaden.